Νέα ηλεκτρονική υπηρεσία από το ΤΕΕ για τα αυθαίρετα

TEEΤο ΤΕΕ, συνεχίζοντας την προσπάθειά του να παρέχει στα μέλη του εύκολα στη χρήση πληροφοριακά συστήματα, υλοποίησε και έθεσε ήδη σε λειτουργία κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής και έγκρισης αιτημάτων μεταβολών αυθαιρέτων, με αυτόματη επιλογή των διαθέσιμων αιτημάτων και πλήρη τεκμηρίωση της διαδικασίας. Αυτό το σύστημα μειώνει ήδη κατά πολύ τον χρόνο και την ποιότητα εξυπηρέτησης των μηχανικών και των πολιτών.

Μερικές από τις μεταβολές που πλέον εξυπηρετούνται πλήρως ηλεκτρονικά είναι αλλαγή της επιθυμίας του ιδιοκτήτη για το σχήμα πληρωμών της δήλωσης, η διόρθωση λαθών καταχώρησης, η προώθηση της δήλωσης μετά από έγκριση υπηρεσιών (πχ σε παραδοσιακούς οικισμούς, έκδοση Αδείας κλπ) και η αλλαγή διαχειριστή μηχανικού.

Ταυτόχρονα, αναβαθμίστηκε το σύστημα αναζήτησης δηλώσεων που είναι διαθέσιμο σε όλες της Υπηρεσίες Δόμησης της χώρας και στο οποίο έχουν πρόσβαση 750 στελέχη των αντίστοιχων υπηρεσιών. Το νέο σύστημα παρέχει ενιαία αναζήτηση με πολλαπλά κριτήρια σε όλες τις δηλώσεις των Ν. 4014/2011 και 4178/2013, εμφάνιση σε ενιαίο χάρτη σε υπόβαθρο της ΕΚΧΑ ΑΕ και πρόσβαση στην τεκμηρίωση των δηλώσεων (αναλυτικά στοιχεία καταγραφής, πληρωμές, μεταβολές και υποβληθέντα δικαιολογητικά), διευκολύνοντας εξαιρετικά τη διαδικασία ελέγχου των δηλωθέντων αυθαιρέτων από τους υπαλλήλους των Υπηρεσιών δόμησης.

Η παρέμβαση του ΤΕΕ με την δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος καταγραφής και διαχείρισης των δηλώσεων των αυθαιρέτων αποτελεί την πρώτη συστηματική προσπάθεια καταγραφής του φαινομένου της αυθαίρετης δόμησης. Εκτός από την άμεση διευκόλυνση με την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας η ευσυνείδητη δουλειά χιλιάδων μηχανικών παρέχει πλέον στην πολιτεία ένα πραγματικό εργαλείο ανάλυσης της αυθαίρετης δόμησης και διαφάνεια στις συναλλαγές. Η καταχώρηση των δηλώσεων στο πληροφοριακό σύστημα ακολουθεί την νομοθετικά οριζόμενη ροή εργασίας. Από την εμπειρία της πραγματικής εργασίας των Μηχανικών με την καταχώρηση πλέον των 902.000 δηλώσεων αυθαιρέτων και 850.000 βεβαιώσεων μεταβίβασης προκύπτουν πολλές περιπτώσεις όπου απαιτείται παρέμβαση στην κανονική ροή εργασίας. Μερικές τέτοιες περιπτώσεις είναι αλλαγή της επιθυμίας του ιδιοκτήτη στο σχήμα πληρωμών της δήλωσης (εντός των προθεσμιών του Νόμου), διόρθωση λαθών καταχώρησης, προώθηση της δήλωσης μετά από έγκριση υπηρεσιών (πχ σε παραδοσιακούς οικισμούς, έκδοση Αδείας κλπ) και η αλλαγή διαχειριστή μηχανικού.

Στη διάρκεια της ισχύος του Ν. 4178/2013 οι παραπάνω ανάγκες καλύπτονταν μέσω της οργάνωσης του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ΤΕΕ και της αδιάκοπης φροντίδας των στελεχών του ΤΕΕ που αξιολογούσαν τα εισερχόμενα αιτήματα, τα προετοίμαζαν για υλοποίηση και τα διεκπεραίωναν καθημερινά. Το αποτέλεσμα ήταν η διεκπεραίωση των αιτημάτων μέσα σε 1 έως 3 εργάσιμες ημέρες. Με την μέθοδο αυτή εξυπηρετήθηκαν σε διάστημα 24 μηνών περίπου 56.000 αιτήματα, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά οι αλλαγές διαχειριστή μηχανικού. Το ΤΕΕ, συνεχίζοντας την προσπάθειά του να παρέχει στα Μέλη του χρηστικά πληροφοριακά συστήματα, υλοποίησε και έθεσε ήδη σε λειτουργία κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής υποβολής και έγκρισης των παραπάνω αιτημάτων με αυτόματη επιλογή των διαθέσιμων αιτημάτων και πλήρη τεκμηρίωση της διαδικασίας. Αυτό το σύστημα μειώνει ήδη κατά πολύ τον χρόνο και την ποιότητα εξυπηρέτησης των μελών του.

Πηγή : www.tee.gr

Advertisements
This entry was posted in ΤΕΕ and tagged , . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s